Onze zwangerschapsyoga geeft je rust en balans. Dat is prettig in deze tijd waarin je lichaam verandert. Je oefent met yogahoudingen, ademhaling en ontspanning. Door de rust ontstaat er ruimte voor de mooie kanten van je zwangerschap. Onze lessen geven je ook een goede voorbereiding voor de geboorte van je kindje. Met de ontspanning die je leert, blijf je dichter bij jezelf. Dat geeft je meer vertrouwen en kracht. zwangerschapsyoga Eindhoven

Zwangerschapsyoga Houdingen

Iedere les doen we yogahoudingen speciaal voor de zwangerschap. De houdingen geven soepelheid en bereiden je lichaam voor op de bevalling. Ook hebben ze een positief effect op verschillende zwangerschapsklachten. Zoals het verbeteren van onrustige benen, vocht vasthouden, rugklachten en meer. Alle houdingen helpen je om spanning fysiek los te laten. Ook leer je fijne bevalhoudingen om te gebruiken voor de weeën. zwangerschapsyoga eindhoven

Ademhalingsoefeningen

Iedere les oefenen we met de ademhaling. Een rustige ademhaling is je grootste support tijdens de weeën. Je leert twee ademtechnieken voor de weeën op te vangen. En je leert technieken om je ademhaling optimaal te gebruiken tijdens de persfase. Zwangerschapsyoga Eindhoven

zwangerschapsyoga eindhoven voor een ontspannen zwangerschap eindhoven

Zwangerschapsmeditaties

De lessen worden afgesloten met een korte ontspanningsoefening. Zo ervaar je, dat je makkelijker en beter kan focussen wanneer je ontspant. De focus die ontstaat tijdens de ontspanning, is erg belangrijk voor je bevalling. De innerlijke rust en concentratie helpen om het gevoel van pijn, te laten voor wat het is. Je leert je aandacht te verleggen naar je ademhaling of focuspunten te gebruiken die je meer ontspanning geven. Zwangerschapsyoga Eindhoven

Boek zwangerschapsyoga

Cursusboek

Wanneer je een pakket van 5 (of meer) lessen neemt, ontvang je een cursusboek voor thuis. Hierin staan alle handvatten voor je bevalling samengevat. Dat is fijn, praktisch en overzichtelijk. In het cursusboek staan o.a:

  • De ademhalingsoefeningen voor de weeën.
  • Bevallen en ontspanning.
  • Een overzicht van de verschillende fases van de bevalling.
  • Verschillende houdingen voor de onsluitingsweeën.
  • Verschillende houdingen voor de persfase.
  • Speciale ademhalingstechnieken voor de persfase.
  • Tips en adviezen voor de bevalling.

Wanneer je de zwangerschapsyoga Uitbreiding voor Samen volgt, wordt dit verder aangevuld met informatie voor je partner.

zwangerschapsyoga eindhoven

Speciale les met de Persademhaling & Bevalhoudingen

Om je voorbereiding op de bevalling compleet te maken, geven we iedere maand een speciale les met meer informatie. In deze les oefenen we de ademhalingstechnieken voor de persfase en je leert veel over verschillende bevalhoudingen. Zwangerschapsyoga Eindhoven

Bevallen met zwangerschapsyoga

“Sorry voor mijn late reactie! Lekker in mijn kraam en babybubbel gezeten. Echt geweldig dat het thuis gelukt is. We hadden met 40+4 een extra controle in het ziekenhuis (ctg en echo) die nog perfect was, en na mijn middagslaapje die dag merkte ik dat t wat ging rommelen. Heb van 16.00 tot 4.00 voorweeën gehad die echt prima te doen waren (cake bakken, tv kijken, rommelen etc) en ook gaan slapen met t idee dat dit goed nog dagen kon gaan duren. Werd om 4 uur wakker omdat de weeën echt pijnlijker werden. Tussen 5 en 6 werden ze regelmatig en hielden ze langer aan. Ik was in bad gegaan om ze op te vangen en we besloten rond 6 te bellen naar de verloskundige. Toen ze kwam had ik 3 cm ontsluiting maar kwamen ze echt sneller na elkaar. Ze vond dat ik de weeën echt perfect opving en ging weer. Ze zou 3 uur later weer langskomen. Echter kwamen de weeën echt steeds sneller en werden ze lastiger op te vangen. Mijn vliezen braken rond 9 en ik kreeg toen direct persdrang. Verloskundige wederom gebeld maar duurde 40 min voor ze er was..in de wetenschap dat ik vlak daarvoor nog op 3 cm zat ben ik de persweeën gaan proberen weg te ademen (wat een klus!). Toen de verloskundige er was bleek ik toch al volledige ontsluiting te hebben en na 1 uur persen is ons meisje geboren met behulp van de baarkruk. Voor mij was dat de fijnste houding! Dus totaal heeft de bevalling maar zo’n 5,5 uur geduurd!

De verloskundige was echt eufoor, ze vond dat ik het zó geweldig gedaan had. En het is inderdaad ook echt verlopen zoals ik gewenst, gevisualiseerd en gehoopt had! Ik ben enorm dankbaar en ervan overtuigd dat de yoga daar echt ’n steentje aan bijgedragen heeft. Het in contact blijven met mijn lijf, de rust, het doorademen, de info. Zo fijn! De verloskundige zei letterlijk “je yogadocente zal trots op je zijn” haha 😉🤣!”

– Karijn over haar bevalling & haar voorbereiding met onze zwangerschapsyoga –

Hoi Elke,

Ik wil je even laten weten dat ik afgelopen dinsdag ben bevallen van een prachtig mannetje! Van 3940 gram.  Met 41 + 1 kwam hij na het breken van de vliezen in een sneltreinvaart. 2,5 uur later lag hij op mijn borst. Het was een droombevalling. De dag ervoor ben ik ingeleid met een ballonnetje, omdat de ctg niet super was. Ik had al 2 cm ontsluiting, dus dat ballonnetje hoefde niet veel werk te verrichten. We zijn in het ziekenhuis blijven slapen en ’s morgens had ik al 4 cm. Ik heb super veel gehad aan de bevallingsaffirmaties. Die stond 2 uur lang op repeat op een speakertje in de kamer. Daarnaast heb ik skippybal en weeëndans (hangend op mijn ellebogen op het bed) afgewisseld. En toen ik mijn focus niet meer kon houden en mijn partner de verloskundige belde, bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebben. En heb ik 20 min geperst op mijn zij en daar was onze zoon! Opvallend soepel, even spannend op het einde omdat het een flinke jongen is. Lukte maar net met de schouders. Verloskundige moest even flink wringen. Het gaat super goed met ons! Bedankt voor alle tips tijdens de yogalessen!

Liefs 

– Marieke over haar bevalling & haar voorbereiding met onze zwangerschapsyoga –

“Onze dochter is geboren. En ik wilde je even laten weten dat ik heel veel heb gehad aan alle ademhalingsoefeningen en visualisaties die ik bij jou heb geleerd! Daar ben ik je heel dankbaar voor! 🙏 Het was een vlotte bevalling, zonder pijnbestrijding! Ik kijk er positief op terug, daarom wilde ik je nog even bedanken voor de fijne lessen! Ook namens mijn man. Hij heeft mij enorm geholpen met alles wat voorbij is gekomen tijdens de Partnerles (massage, positief coachen & support ademhaling).”

– Stefanie over haar bevalling & haar voorbereiding met onze zwangerschapsyoga –

Lees verder:

Lestijden en Reserveren
Een les voor samen met je partner