In de lessen kom je tot rust en meer in balans. Dat is prettig in deze tijd waarin je lichaam veel verandert. Je oefent met milde yogahoudingen speciaal voor de zwangerschap. Je oefent ook met de ademhaling en met eenvoudige ontspanningsoefeningen. Door de rust ontstaat er ruimte voor de mooie kanten van jouw zwangerschap. Zo geniet je nog meer. Door de ontspanning kom je meer bij jezelf en dat geeft je meer vertrouwen en kracht. zwangerschapsyoga eindhoven

Zwangerschapsyoga oefeningen

Iedere les doen we een serie van milde yogahoudingen die een positief effect hebben op je lichaam en zwangerschap. De houdingen bereiden het lichaam voor op de bevalling. Ze geven soepelheid aan het lichaam en rondom het bekken. Ook doen we oefeningen die helpen bij verschillende ongemakken van de zwangerschap. Zoals bijvoorbeeld oefeningen voor het verbeteren van onrustige en vermoeide benen, rugklachten en het verbeteren van de houding, etc. Alle houdingen geven ruimte om spanning los te laten. Een aantal houdingen zijn erg geschikt voor de bevalling om de weeën in op te vangen of te gebruiken tijdens de persfase. Je ontvangt veel praktische handvatten voor je zwangerschap en bevalling. zwangerschapsyoga eindhoven

zwangerschapsyoga eindhoven voor een ontspannen zwangerschap eindhoven

Ademhalingsoefeningen

Iedere les besteden we aandacht aan de ademhaling. We doen verschillende ademhalingsoefeningen, die je gebruikt tijdens de bevalling. Een rustige ademhaling is je grootste support tijdens de weeën. Doordat we de ademhaling iedere week oefenen, krijg je er steeds meer controle over. Zo kun je de adem tijdens je bevalling gebruiken om de weeën op te vangen. En gebruik je de adem optimaal tijdens de persfase. Je ontvangt de ademhalingsoefeningen ook op papier. Dat maakt het overzichtelijk voor je. Je weet dan in iedere fase van je bevalling, welke ademhaling je gebruiken kunt. Met het oefenboekje kun je de ademhaling ook thuis oefenen.

Ontspanningsoefeningen

Iedere les wordt afgesloten met een fijne ontspanningsoefening. Zo ervaar je, dat je makkelijker en beter kan focussen wanneer je ontspannen bent. De focus die ontstaat tijdens de ontspanning, is erg belangrijk voor je bevalling. De innerlijke rust en concentratie helpen je om het gevoel van pijn, te laten voor wat is. Je kunt dan de aandacht verleggen naar je ademhaling of iets dat jou laat ontspannen. Zwangerschapsyoga eindhoven

zwangerschapsyoga eindhoven oefenboek

Oefenboek voor thuis

Wanneer je een pakket van 5 of meer lessen neemt, ontvang je een oefenboek voor thuis. Hierin staan alle handvatten voor jouw bevalling samengevat. Dat maakt het praktisch en overzichtelijk. In het oefenboek staan o.a:

  • De ademhalingsoefeningen voor de weeën.
  • Een overzicht van de verschillende fases van de bevalling.
  • Verschillende houdingen voor de onsluitingsweeën.
  • Verschillende houdingen voor de persfase.
  • Speciale ademhalingstechnieken voor de persfase.
  • Tips en adviezen voor de bevalling.

Wanneer je de zwangerschapsyoga partnerles volgt, wordt het oefenboekje verder uitgebreid met informatie voor je partner. zwangerschapsyoga eindhoven