Zwangerschapsyoga geeft je rust en balans. Dit is prettig wanneer je lichaam veel verandert met de zwangerschap. Je oefent met milde yogahoudingen, de ademhaling en ontspanning. Door de rust ontstaat er ruimte voor de mooie kanten van je zwangerschap, zo geniet je nog meer. Door de ontspanning kom je dichter bij jezelf en dat geeft vertrouwen en kracht. zwangerschapsyoga eindhoven

Zwangerschapsyoga oefeningen

Iedere les doen we een serie van yogahoudingen speciaal voor de zwangerschap. Dit heeft een positief effect en bereidt je lichaam voor op de bevalling. Het geeft soepelheid aan het lichaam en helpt bij ongemakken. Zoals het verbeteren van onrustige benen, rugklachten en meer. Alle houdingen geven ruimte om spanning los te laten. Een aantal houdingen zijn ook geschikt voor de bevalling. zwangerschapsyoga eindhoven

Ademhalingsoefeningen

Iedere les oefenen we met de ademhaling. Een rustige ademhaling is je grootste support tijdens de weeën. Zo leer je ademtechnieken om de weeën op te vangen. Je adem optimaal te gebruiken tijdens de persfase en meer. Je ontvangt de oefeningen ook op papier. Dat maakt het overzichtelijk en weet je voor iedere fase van de bevalling, welke ademhaling je gebruikt.

zwangerschapsyoga eindhoven voor een ontspannen zwangerschap eindhoven

Ontspanningsoefeningen

Iedere les wordt afgesloten met een ontspanningsoefening. Zo ervaar je, dat je makkelijker en beter kan focussen wanneer je ontspannen bent. De focus die ontstaat tijdens de ontspanning, is erg belangrijk voor de bevalling. De innerlijke rust en concentratie helpen om het gevoel van pijn, te laten voor wat is. Je verlegt de aandacht naar je ademhaling of iets dat jou laat ontspannen. Zwangerschapsyoga eindhoven

zwangerschapsyoga eindhoven oefenboek

Oefenboek voor thuis

Wanneer je een pakket van 5 (of meer) lessen neemt, ontvang je een oefenboek voor thuis. Hierin staan alle handvatten voor je bevalling samengevat. Dat maakt het praktisch en overzichtelijk. In het oefenboek staan o.a:

  • De ademhalingsoefeningen voor de weeën.
  • Een overzicht van de verschillende fases van de bevalling.
  • Verschillende houdingen voor de onsluitingsweeën.
  • Verschillende houdingen voor de persfase.
  • Speciale ademhalingstechnieken voor de persfase.
  • Tips en adviezen voor de bevalling.

Wanneer je de zwangerschapsyoga partnerles volgt, wordt het oefenboek verder uitgebreid met informatie voor je partner. zwangerschapsyoga eindhoven

Lees verder:

Lestijden en boeken.
Een les samen met je partner.